Tuesday, May 24, 2011

MC

Tempat kje aku nie ada seorang budak yang memang sukaaaaa sangat MC. Boleh dikatakan tiap tiap bulan lh dia akan MC. Tapi kekadang bila dia datang kje, aku rasa baik dia tak ada daripada dia ada. Korang paham tak apa yang aku maksudkn nie?. Maknanya dia keje ke tak ke sama je... aku sorang sorang jugak yang buat. Bila minta tolong, kje yang diminta tak dibuat buat sampai la time balik. kekadang aku rase sakit hati jugak dibuatnya. Sabar, sabar jugak tapi ada tahap batasnya. Kalau dah selalu sangat sabar aku nie boleh jadi benci dibuatnya...

Dia tak tahu bila selalu sangat MC, pencennya nanti akan terjejas. MC memang sedap...sebab tak tolak ngan cuti rehat tapi kesannya bila pencen. Duit pencen kne tolak dengan MC yang telah diambil. Kalau dia tak MC, dia pasti ambil cuti rehat. Agaknya budak nie dia tak sayang keje dia agaknya. Hari nie aku dapat tahu bos pergi rumah dia nak menziarahi dia. Sebenarnya bukan semata mata nak memziarahi dia je tapi nak tengok akan kebenarannya... Nie semua berkait dengan kerja. Aku rasa bila ada pekerja sedemikian memang patut dibuat hendapan terhadapnya sama ada kenyataan yang dibuatnya betul atau sebaliknya. So, kawan kawan yang kerja kerajaan jangan lh selalu sangat ambil MC kerana ia akan menjejaskan pencen anda nanti...

2 comments:

~arissa~ said...

ermmm tu nak kene sekolahkan lah

reena said...

budak nie dh tkleh kne sekolah...kne satle cara dewasa...