Tuesday, May 24, 2011

Budak Keletah Bercakap

Budak keletah bercakap nie memang best tau layan dia. Tak boring dibuatnya. Ada sahaja yang ditanyanya dan dicerikannya...sampaikan kita pun dah tak tahu nak jawab apa dan tanya apa.  Di sini aku nak kongsi ngan korang satu cerita tentang budak keletak bercakap nie...

Ada seorang budak nie, dia budak perempuan memang comel je budaknya...nama pun budak... Masa tengah berbual bual dengan dia, aku tanya lh hari nie belajar apa?, makan apa?...ngaji sapa yang ajar?, dia jawab semua soalan soalan aku tue...tapi yang bestnya aku takde tanya pun soalan, dia sendiri yang menceritakan. Puncanya pasal ngaji lh..ok nie jalan cerinya:

aku:  ngaji sapa ajar?

budak: Ibu (pengasuh)

aku: oooo.... dah pandai baca Alif Ba Ta?

Budak: pandai....kat umah tak ngaji, papa baring je...

Haaa....apa pendapat korang, tak pasal pasal aktivit papa terkantoi....

So kawan kawan, ajar lh anak anda ngaji ye di rumah....tunjuk perbuatan yang baik baik je depan anak tau...nanti terkantoi ngan jiran/kawan kawan...

Aku bukan nak menceritakan keburukan ayahnya tapi di sini aku nak korang ambil peduli kalau dapat anak yang keletah bercakap  sebab takut apa yang tak sepatutnya di cakap tapi dia cakap...

No comments: