Thursday, April 12, 2012

Tahu Tahu je...

Rase macam lambat pulak gaji bulan April nie. Hehehe....eh ketawa pulak ek. Sapa yang tahu kenapa aku ketawa mesti korang pun akan turut ketawa.hahahaha....Biasalahkan sapa kerja makan gaji nie mesti tertunggu-tunggu bilalah nak gaji??? Bila dah gaji dapat pegang duit sekejap je lepas tue dah selamat diagih-agihkan.

Sebelum gaji berikutnya, kegawatan ekonomi akan melanda diri seseorang betul tak? betul kan! kan!...macam yang aku alami sekarang nie, barang-barang keperluan diri semuanya dah tinggal koret-koret. Time-time duit tak cukup nie lah ia nak habis. Nak tak nak guna ajelah apa yang ada dan tinggal sampaikan losyen pun jadi minyak wangi. Nasib baik losyen wangi bila lalu sebelah kawan-kawan tue tak lah segan sangat atau bau hangiiitttt..Bila difikir bagus jugak 2 in 1, jimat sikit. Tapi kn barang-barang nie habis time-time dah nak dekat gaji macam tahu-tahu je aku dah nak gaji. Ermmm....aptb lh..

Tengah-tengah gawat nie pulak ada kawan kahwin. Kalau tak pergi macam tak sedap pulak. Serba salah kita dibuatnya. So, kawan-kawan kalau nak cari tarikh kahwin tue carilah tarikh orang dah gaji. Maklumlah kalau dah satu hari 2, 3 buah rumah buat kenduri kahwin, tak kan nak salam kosong je betul tak??? tak sampai hati aku buat orang macam tue, TAK BAIK, TUHAN tak suka!!!

Eh eh tak pasal-pasal orang nak kahwin aku bebelkan. hehehehe.....sory ye jika ada yang terasa. Tapi inilah hakikatnya terjadi pada orang seperti aku. Daripada salam kosong lebih baik tak perlu datang. Kalau aku tak datang pun majlis tetap berjalan jugak kan.

Walau pun baki gaji cukup-cukup makan je untuk sampai gaji bulan berikutnya tapi aku bersyukur alhamdulillah segala hutang piutang dapat dibayar dan segala barang keperluan dapat dibeli serta termasuklah simpanan dan orang tua dapat diberi. Selebihnya pandai-pandailah belanja. Beginilah rutin hidupku setiap bulan. Walau pun aku nie bukan golongan orang yang berwang dan mewah serta kaya-raya, hidupku yang sederhana nie cukup membuatkan aku bahagia dan gembira bersama suami dan keluarga tersayang. TQ ALLAH!.

silalah comment post ini...

No comments: