Thursday, April 12, 2012

Saspek Kencing Manis

Keputusan air gula kali ke-2 nie telah menyebabkan aku disaspek ada kencing manis. Dah tak pasal-pasal aku kena ambil darah 4x sehari start bulan April nie. 10 April 2012 lepas aku dah start kena ambil darah 4x. Bacaan pagi 4.6, tengah hari 5.8, petang 5.3 dan malam 6.1. Kali kedua pada 7 Mei 2012 nie. Lepas nie dah kena kontrol makan dan minum benda-benda manis. Demi baby dan diri aku, aku kena kontrol semua tue. Aku tak nak anak aku ada penyakit. Kesian nanti dia kecik-kecik dah ada penyakit. Ya Allah, engkau jauhilah anak aku daripada semua penyakit termasuk penyakit berjangkit, amin...

So, intan sekarang ko kena kontrol makan makanan yang manis-manis ye seperti coklat, gula-gula, ais-cream, pisang dan lain-lain. Errrmmmm.....semuanya aku suka makan tau (aptb).

silalah comment post ini...

No comments: