Friday, April 6, 2012

Calling From Astro, Astro And Astro...

Asyik-asyik telefon je Astro nie nak promot pasang Astro Beyond. Dah berapa kali aku cakap aku tak nak pasang!!!!. Aku tahulah pemasangan free masalahnya dahlah kena tambah RM20 setiap bulan, mungkin bagi orang lain RM20 apalah sangat, tapi bagi aku amat bermakna. Memanglah sekarang nie diaorang cakap untuk tempoh tertentu je lepas tue cas seperti asal. Masalahnya boleh percaya ke sedangkan Astro cas 6% pun tanpa diberitahu dahulu tahu-tahu dah dikenakan cas 6%.

Sebelum nie aku ada terima panggilan dari wakil Astro perempuan, aku dah cakap aku tak nak tak naklah, eh.....boleh pulak dia memaksa aku pasang jugak. Sedangkan orang lain masih ramai lagi belum tukar Astro Beyond. Kalau betul lah semua pelanggan astro dikehendaki menukar Astro Beyond, pihak Astro hendaklah mengeluarkan satu surat kepada semua pelanggan yang dihormati dikehendaki menukar astro beyond diatas alasan yang munasabah dan boleh diterima rakyat. Ini tak cuma dalam panggilan telefon je lepas tue nak paksa orang pulak, tak berhemah langsung.

Bila orang dah semakin ramai melanggan, keuntungan juga dah lebih, tapi rasa nak lagi untung dan untung....janganlah begitu, rakyat dah sokong apa yang kita buat so, u kenalah menghormati keputusan rakyat bukannya memaksa rakyat maaa....nak buat promotion tak salah tapi buat betui-betui dan berhemah maaa...cakap sopan-sopan.

Kita kena ingat jugak tak semua rakyat di Malaysia nie kaya-raya wang ringgit, ada rakyat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Keje gaji cukup-cukup makan sje. Walau bagaimanapun, mereka juga mahukan perubahan hidup, mengikut peredaran zaman yang semakin canggih-manggih nie tapi, mereka ikut kemampuan mereka looo...kalau mereka selalu pinjam itu duit sama along nyawa mereka tidak selamat, bila pinjam sama bank interest tinggi. Lu Pikirlah Sendiri....Aku rase kalau lu seperti mereka nie lu pun sama belum tentu lu mampu pasang astro beyond dan bayar bulanan hampir RM100 paling murah. So, budi bicara amat perlu maa....barulah negara kita aman dan tenteram. Betui tak??????

silalah comment post ini...

No comments: