Tuesday, April 3, 2012

Sudah Tiba Masanya Kekuatan dan Persediaan Mental dan Fizikal

errrmmmm.....sebelum nie terasa macam lambatnyeeee......dan sekarang tinggal 3 bulan je lagi dah nak cukup 9 bulan. Tik tok tik tok masa begitu pantas dan aku masih belum membeli apa-apa lagi barang keperluan baby aku dan juga aku. Plan aku dan suami memang nak shooping bila dah masuk 7 bulan dan sekarang dah tiba masanya. Alhamdulillah rezeki baby bulan April nie kakitangan Kerajaan akan dapat tunggakan gaji. Aku salah seorangnya yang akan dapat tunggakan tue. Walaupun tak sebanyak macam orang lain tapi, alhamdulillah rezeki Allah beri. Baby, dapatlah mama and papa shooping barang baby. Baby mesti suka nanti. Mama and papa tak sabar nak tunggu baby keluar. Terutamanya papa, tak sabar nak tahu baby boy ke baby girl????***##@@@???

Sekarang nie adalah masanya aku perlu kekuatan dan persediaan mental dan fizikal untuk menghadapi saat-saat bersalin nanti. Ya Allah aku mohon kepadaMU agar baby intan dipanjangkan usia sehingga dia dilahirkan ke duniaMu dan akan menjadi anak yang soleh atau solehah dengan selamat dan sempurna. Semoga segalanya dipermudahkan olehMU. Aminnn...yarabbalalamin...

Bila dengar cite orang nie orang tue macam-macam pengalaman mereka lalui, ada yang sama dan ada yang lain. masing-masing punya pengalaman berbeza. So, aku kena kuatkan semangat orang lain boleh dan aku juga pasti boleh!. Demi anak mama dan kasih sayang aku pada suamiku, akan ku gagahkan juga diri ini demi mengecapi kebahagiaan bersama. Sekarang nie aku amat perlukan kekuatan dari suami dan keluarga untuk ku tempuhi cabaran ini. Dengan adanya kekuatan yang Allah berikan dan semangat keluarga, insyaAllah akan ku dapat tempuhnya.

Pengiraan pergerakan baby juga dah kena catat. Pastikan baby bergerak lebih 10x sehari. Tapi, kadang-kadang tak perasan dia bergerak kalau kita tengah sibuk buat kerja. Catat mana yang terasa dan perasan je. Kalau tak cukup 10x kena pergi klinik cepat-cepat. Ya Allah mintak-mintaklah babyku aktif pergerakannya sehinggalah tiba waktunya dilahirkan. Ya Allah jauhkanlah perkara-perkara yang tidak diingini berlaku terhadap babyku dan aku jua..hanya kepadaMu aku berserah ya Allah. Aminn....

Bagi pembaca-pembaca yang sudi membaca blog aku, aku mengucapkan terima kasih diatas doa kalian terhadap diri aku. Semoga kalian semua diberkati oleh Allah S.W.T.



silalah comment post ini...

No comments: