Monday, September 26, 2011

Peringkat Permulaan....

InsyaAllah dengan keizinan Allah S.W.T apa yang aku dan suami idam-idamkan akan dapat walaupun tak sesempurna apa yang nak tapi apa yang dapat pun dah syukur alhamdulillah...

Setiap orang yang berumahtangga akan menjadi kemestian perkara ini dalam awal kehidupan mereka...tapi sebelum aku terus berceloteh nie...rase-rase korang paham tak apa kebendanya????..ermmmm......apa yang aku maksudkan ialah beli rumah sendiri....

Yeh..yeh..dapat jugak aku beli rumah sendri..walaupun duduknya tak pasti lagi bila, tapi semangat ada rumah sendiri nie lain tau..macam-macam terlintas di fikiran apa yang nak dibuat pd rumah tue nanti..

Peringkat pertama dh satle, tinggal peringkat pertengahan  iaitu deposit dan loan je, mudah-mudahan semuanya berjalan dengan lancar. Apa yang kami idamkan tercapai. Tak sabar rasenya nak tengok rumah sendiri, kemas rumah sendiri, dan yang penting sekali duduk rumah sendiri...tak menyusahkan orang tua lagi..Walau pun berat hati nak tinggalkan orang tua tapi keinginan nak hidup berdikari bersama suami isteri tetap ada. Tapi rumah yang kami beli pun tak jauh dengan rumah orang tua...insyaAllah kami tidak akan abaikan orang tua kami..tiada diaorang tiadalah aku dan suami aku..

Mak tunggu ye...nanti mak pulak tidur rumah kami ye...Doa restu dari emak amat kami harapkan...doa seorang ibu  dimakbulkan oleh Allah S.W.T...amin..

silalah comment post ini...

No comments: