Tuesday, September 20, 2011

Kerana Mulut Manusia................

Ermmm.......lama sesangat aku tak update blog aku nie..Hi! kawan-kawan...kita berborak balik setelah sekian 2 minggu agaknye aku tak meluahkan perasaan dalam blog. maaf lh ye, sebab kebelakangan ini aku bezy dengan aktiviti luar. Esok sampai hujung minggu ini aku ada aktiviti luar lagi...so, hari ini je lh aku ada peluang celoteh..

Kalau baca tajuk entry aku nie....korang mesti terfikirkn yang aku sekarang mesti tengah hot....macam ayam di panggang. Memang betul pun. Hati aku sakittttt....sangat dengan manusia yang mulutnya sukaaaa.......sangat memutarbelitkan cerita, menambah cerita, dia kata tapi dia kata org lain yang kata.....apa punya manusia lah berperangai macam tue. Kerana mulut dia lah membuatkan hubungan keluarga jadi bermasam muka.

Kalau ikutkan nafsu amarah dah lama budak tue kena penampar dengan aku. Nasib baik aku nie masih boleh kontrol lagi...Lepas apa yang terjadi, dia sampaikan aku benci. Tengok muka pun menyampah dan geram dibuatnya..

Nak kn hati tenang kena maafkan orang. Maaf memang boleh tapi, luka masih berdarah di hati dan parut tetap kekal sampai bila-bila. Kalau korang lah...boleh terima ke orang memfitnah korang dgn menyatakan "perkara dot..dot...dot...korang yang cakap tapi sebenarnya korang tak tahu pun dot..dot...dot... tue?". Bila terserempak buat muka pulak....ish!!! kang..kang..sia-sia je tangan lembut aku nie hinggap di pipi dia...

Pada aku, orang baik dengan aku, aku baik dengan orang....dan bila sekali orang buat aku macam nie memang sampai bila-bila lah aku ingat...baik, memang baik dan kawan memang kawan tapi kepercayaan dah zerom lh. Harap muka je cantik tapi perangai macam apa...memang aku tak sangka dia tue jenis macam tue. memang tak sangka giler lh...nampai baik je...sopan je....betul lh kata orang jangan nilai dri luaran tapi dalaman... biar muka tak cantik tapi hati bersih...

Yang lagi seorang tue biarlah klau dia rasa orang tue betul, betul lh. Aku malas nak bertekak. Tak bermakna aku diam je...aku kalah, dah besar pandai lh nilai sendiri... lu fikir lh sendiri...tapi ingat lepas nie jangan cari aku lagi cari orang yang ko percaya!



silalah comment post ini...

2 comments:

Cik Senyum (CS) said...

astaghfirullahhal'azim...tak baik tau org yang mengeruhkan perhubungan sesama manusia lagi-lagilah yang ada hubungan kekeluargaan. Cik Senyum doakan CIk reena dapat mengatasi keadaan ini.

hai....nasib baiklah si pengadu domba @ batu api tu tak kena penampar sulung bowlers macam Cik Reena ni. Kalau kena...memang confirm strike lah !!

reena said...

betul3...buat kasar tangan i je..