Wednesday, September 7, 2011

Lepas Raya..

Seminggu berlalu sudah aku menyambut Hari Raya tanpa ada gangguan dengan kerja...lapang fikiran sekejap. Tapi gangguan perut pulak yang menghantui diri. Dah puas makan umah sana sini, tak boleh berjauhan pulak dengan bilik kecil. Tapi nasib aku baik sikit daripada ahli keluarga aku yang lain. Sampai bergilir-gilir masuk. yelah perut tue terkejut dah sebulan berpuasa...lepas tue makan tak ingat dunia pulak...ambek kau!..

Tahun nie walau pun family suami aku beraya tanpa ayah tapi alhamdulillah kami sambut dengan penuh ceria dan bahagia. masing-masing memendam perasaan sedih. Orang yang dah tiada, tetap tiada dan tidak kembali lagi tapi yang hidup kenelah teruskan kehidupan. Sedekah Al-Fathihah tak pernah tinggal untuk mereka yang telah kembali.

Tahun nie jugak kehidupan aku berbeza tak sama seperti tahun-tahun lepas. Walaupun tak dapat bersama di pagi hari raya pertama bersama keluarga aku tapi raya kedua satu family suami aku pergi rumah mak aku. Beginilah bila sudah berumahtangga, knelah berbincang dan dapatkan kata sepakat serta adil...Aku berharap tahun depan aku dapat menyambut bersama ibu ku pula...

Msa mula-mula naik keje mood sebelum raya masih terasa iaitu malas. Dah cuti seminggu lah katakan...lepas tue kne buat kje pulak....ermmm.....lemah satu badan. Naik cuti raya jugak nama aku tersenarai dalam aktiviti luar. Haa....memang tak lekat lah di office..see u minggu depan lh...

silalah comment post ini...

No comments: