Thursday, July 21, 2011

Roadtax & Insuran Kereta

Tahun nie nak raya kne hidupkan roadtax & insuran kereta dahulu..kalau tak memang tak dapat berjalan jauh...roadtax dan insuran je dah RM1000.00. Nasib baik baju raya dah beli cuma baju suami tersayang je belum beli lagi..Baju suami tak susah, cari yang dah siap je cuma yang lecehnya nak cari sepasang dgn baju aku.

Eh! terpesong cite baju raya pulak.hihihi...roadtax & insuran kereta aku mati 27 ogos 2011. So, aku kene hidupkan sebelum tarikh tue. Ini adalah roadtax & insuran aku yang ke-2 aku hidupkan selain masa mula-mula beli dulu...Maklumlah beli kereta baru, masih mahal lagi.

Kalau difikirkan benda-benda nie semua, tak merasa pulak ada harta sendiri. nak tak nak kne lh tanggung risiko. Berani ambil beranilah tanggung!..Bezanya beli kereta baru nie tapi bergantung jugak lh...apa-apa semuanya baik, servis je macam biasa dan kene jaga ikut bacaan odometer. Kalau lah aku ada duit sekarang, bulan nie jugak aku nak hidupkan roadtax & insuran kereta aku tue, tapi duit tak mencukupi pulak. InsyaAllah rezeki untuk bayar tue nanti ada..Cuma tahun nie aku tak dapat beraya sakan sangat. Tahun nie jugak adalah tahun raya pertama aku beraya sebagai isteri buat suamiku dan beraya tanpa ayah mertua. Dah memang ini yang tertulis dalam diari kehidupan aku, aku pasrah dan redha dengan ketentuan Tuhan.

Kereta ku, berjasalh engkau dengan tuan mu...nanti aku akan hidupkan tempoh insuran mu....

silalah comment post ini...

No comments: