Monday, March 14, 2011

Giliran rumah mertua.

Minggu nie giliran aku di rumah ibu mertuaku. Ahad malam aku bertolak dari rumah aku ke rumah ibu mertuaku, pada mulanya nak balik petang tp suamiku kta lepas maghrib lh. Lepas shja makan jam 7 malam, ibu mertuaku pn telefon suamiku bertanya balik kol brpa? sebab die nk g Pasir Gudang dn bapak mertuaku tinggal sorang kat rumah. Aku dn suami apa lg lepas solat maghrib terus bersiap2 utk pulang. nasib baik aku dh kemas awal2 pakaian klu tk kelam kabut aku dibuatnye...salah emat aku di marahi suami ku...


Bile sampai shaja di rumah, seperti biasa lh susun baju dr dlm beg ke rak baju. Lepas tue masak air panas sebab suamiku tue mesti nak minum air panas sambil tengok tv. Lepas siap semua, aku pn hidangkan air utk suami tercinta. Mlam tue aku ingat nk tengok SALMA MENTOR nyanyi, tp tkde plk..ktanya die nyanyi sedap tue yg nak tengok sesangat...tp hampeh. Suami ku plak gasak main game sampai mata pn dh tkleh nk bukak dn aku pulak tengok tv cete Merlin sampai habis. Aku suka tengok cte Merlin, ia mengesahkan tentang ilmu sihir. Merlin adalah seorang hamba di istana tue dan die mempunyai ilmu sihir yg semulajadi ada pd drinya, tetapi die hanya menggunakan utk kebaikan dan sekiranya terpaksa shja. Peraturan istana tue bg sesiapa yg menggunakan ilmu sihir akan dihukum mati..

Tepat jam 12 malam, mata pn dh mengantuk, aku dn suami pn p tidur. Emak mertuaku masih belum balik lagi. Dalam nyenyak tidur tiba2 aku terdengar orang mengetuk pintu dn memanggil2 untuk membuka pintu....aku sangkakn aku bermimpi rupa2nye emak mertuaku dh balik. hahahaha....aku apa lg bergegas lh bangun buka pintu. lepas tue sambung balik tidur sebab biji mata macam takleh nk bukak.

Dalam syok tidur, alam Handphone aku pn berbunyi tepat jam 5.30 pagi. Kalau ikut rse badan memang malas nak bangun tp nk buat sarapan pagi so, kne lh bangun jugak. Sarapan pagi yang aku buat adalah LEMPENG KOSONG dn air Nes O (kesukaan suamiku). Walau pun suamiku tidak makan sarapan tapi bapak mertuaku selalu sarapan. Itu sebab aku buat sarapan. Aku terbuat banyak pulak Lempengnye, so aku pn bawak g office, jimat lh aku hri nie tk payah beli makanan...Alhamdulillah...

Alkisahnye, nk berjimat so kne lh rajin buat sarapan atau masak pagi2...tkperlu beli. Tp percaya lh bagi isteri yang bekerja mungkin jarang dapat masak pagi paling tidak pun buat air utk suami dn keluarga. Itu pn sudah memadai utk suami kerana air tangan isterinya sendiri yang buat. Semoga aku aku memiliki kebahagian dengan apa yang aku ada sekarang...TQ Allah.

No comments: