Monday, March 14, 2011

Design kad Kahwin ku sendiri

Setiap orang inginkn kad kahwin yang cantik2 semasa majlis perkahwinannya kn. Lagi-lagi bila dapat kad kahwin kawan yang cantik2 macam2 jenis design. Yg penting ade duit semuanya boleh dapat apa yg kite hajatkn...

Semasa majlis perkahwinan aku, aku tk nafikan yg aku pn teringin majlis perkahwinanku berseri2, meriah, wajah cantik, kad kahwin cantik, ramai tetamu yg hadir dan lain2 lg lh yg setiap org pengantin inginkn...ye lh kn jd permaisuri hanya sekali dlm seumur hidup (Insya-Allah) mestilh nk yg terbaik. Tetapi oleh kerana aku bukan orang yang berwang so, buat mengikut kemampuan shja elakkan drp berhutang....Kad kahwin dan tag terima kasih aku, aku  buat sendiri dan design sendiri tau. dapat lh berjimat sikit cma tinggal beli kertas je..kertas pn aku beli kt Mydin barang2nye murah2 tau..



Nie lah salah satu kad Perkahwinan aku. (Design sendiri tau)


Bila di fikir2 klu buat kad kahwin mewah2 pn akhirnya disimpan jugak tp di tong sampah. hahaha...kesian pengantin beli n tempah mahal2 tp akhirnya tong sampah tempat disimpan. Ade jugak dipijak2.. padahal di kad kahwin tue ade sepotong ayat drp Al-Quran lh, atau pn kata2 hadis..apa lh salahnya diambil kad itu dn dibuang dengan cara yg baik drp dipijak2...Astagfirullahalazim.... Sebab tue sekarang klu korang perasan lh ade juga kad kahwin yg tk dimasukkan kta2 hadis lg bg mengelakkan perkara sedemikian berlaku...

pada suati hari tue, klu tak silap aku bulan Januari 2011 aku n the geng dapat kad undangan perkahwinan, kadnye sme sejibik mcm aku punya, designnye baik luar dn dalam. mne tidaknye, die tempah di tempat aku tempah kat Sg. mas kedai cikgu. Design luar memang dh sedia ada tp yg seblh dlamnye desin aku. Ade jugak yang menerima design aku rupanye...tq cikgu.

Untuk makluman korang jugak, rakan sekerja aku pn ade jugak mintak tolong aku buatkn design kad kahwin utk anaknye..pada mulanya aku mcm tk percaya die boleh mintak aku buatkn, sedangkn kn banyak tempat2 utk design kad kahwin yg tak mahal. Tp mungkin mudah dan cepat kot, sbb tue die suruh aku buatkn, So tanpa aku mengecewakannya aku pn buatkn sprti yg diminta (yg simple2 je...) nak tau apa hasilnye??? lihat dibawah!



Nie pulak kad design aku utk anak rakan sekerja aku, mcmne ok tk, nk tempah? inbox je kat aku k..

Hehehe.....sempat lg berbisness aku nie..tp betul, sekiranya korang ingin melihat org melayu berjaya sokong lh business aku nie...Aku baru jer belajar buat business nie, mne tau dapat sokongan dn galakkan dr korang business aku berjaya, Alhamdulillah.....hanya Allah shja yg akan membalas jasa korang yang tiada setandingNya. Sokong anak melayu, jgn biar anak melayu di tindas dan dijadikan hamba abdi oleh bangsa asing! Melayu Boleh!.


Nie adalah tag terima kasih sebelah rumah suami ku yang di design
oleh rakan kongsi ku



Nie pula tag terima kasih sebelah rumah aku yang didesign oleh aku sendiri

No comments: