Tuesday, March 15, 2011

Terlewat bangun tidur..

Hari nie aku tak sempat nk buat sarapan untuk suamiku kerana terbangun lewat jam 6.30 pagi. Padahal dh set jam 5.30 pagi kat handphone tapi matikn dan sambung semula tidor.. betul kta orang bile kita sambung balik tidor pasti terlajak dri masa yang kita setkn... Konon2 jugak dri malam td dh set esok nk buat sarapan nasi goreng tp tak kesampaian...nasib baik mak mertuaku bangun awal dan die yang masak nasi goreng..dapat jugak aku bawak bekal hari nie...


Punca sebenarnya aku bangun lewat adalah kerana malm tadi aku siapkan kerja aku. Lepas siap kerja, layan suamiku main game belon pulak. Main sampai lh biji mata nak tersembur bru tidor. Dah syok punya syok tidur tiba2 suamiku batuk2 pulak malm tadi. Sebagai isteri yang solehah, aku bangun tolong gosokkn belakang suamiku dan bagi air untuknye agar lega sedikit tekaknye..begitu lh tanggungjawab sbgai isteri...Ceh! bangga dri pulak..hahaha...

Walau pun terbangun lewat, aku masih sempat lagi menunaikan kewajiban aku terhadap Allah S.W.T, Alhamdulillah...dan lagi satu terima kasih Emak kerana telah masakkan nasi goreng dn siap tapaukn utk aku bawak g kerje. Sungguh bertuah aku rupanya... InsyaAllah emak, Intan akan jadi menantu, anak dan isteri yang solehah, amin...

No comments: