Wednesday, March 23, 2011

Asam Pedas Ikan Siakap

Malam tadi emak ku tkde di rumah pergi JB rumah abang ku di Cahaya Masai. Dia ada temujanji ngan Doktor HSI untuk cek mata pada hari nie 23/3/2011. Biasa lh tiap2 3 bulan sekali pasti akan p jumpa Doktor. Umur dh meningkat nie macam2 penyakit. Ya Allah engkau pulihkn lh penyakit emakku..amin...

So, oleh kerana tiada tukang masak yg profesional maka, aku lh yg jd penggantinya. Menu malam tadi adalah ASAM PEDAS IKAN SIAKAP. Wah! bunyinya macam sedapkn belum tengok lg nie, hehehee......nk thu mcmne rupanya mari kita saksikan di bawah ye.....

wah! sedapnye...

Nie bukan tipu punya tau memang hasil masakan aku. Alhamdulillah aku lulus. Suamiku makan sampai bertambah nasi lgi... masa nk masak macam ye tak ye je..yelah aku takut tk jadi asam pedas, hahahaha... Alhamdulillah menjadi jugak. Suamiku nie jujur kalau sedap akan kata sedap kalau kurang dia akan kata kurang. Bukan bodek bini tau..... Tp ini bukan kali pertama aku masak dh banyak kali aku masak. Setiap kali aku masak pasti aku rase takut masakan aku tk menjadi walau pun aku masak nasi goreng sekalipun. Bila aku tengok ahli keluarga ku makan sampai habis dn bertambah bermakna sedap lh tue betul tk?. Cuma mungkin rase tue tk sama macam masakan emak ku dn emak mertua ku, air tangan masing2.... Masih banyak lagi aku perlu belajar bab memasak nie. Bukannye senang tau nak bagi orang makan makanan yg sedap tau, masak memang senang kacang goreng je....tp rse belum tentu lg sedap ke tidak. Kalau tk percaya cuba ingat2 bila kite makan di hotel adakah masakannya sedap? kadang2 tk sedap. Bila tengok punya kemain lg cantik dan menyelerakan tp bila rase hampeh...So, jgn dipandang ringan benda yang kita sangka mudah tapi sebenarnya tak semudah disangkakn...

2 comments:

Cik Senyum said...

Nyum nyum sedapnya. nak ckit ...

reena said...

ambik klu boleh, huhuhuhu...