Tuesday, March 29, 2011

Kenapa Runsing?????

Kebiasaannya bila bos tkde mesti kurang tekanan ngan kerja...Tp sepanjang 2 minggu lepas aku tk thu apa yg terjadi ngan diri aku nie...moody je rase, macam banyak sangat masalah dalam kepala nie.. walau pun ketawa, nampak happy tapi, sebaliknya dalam hati nie Tuhan je yang thu.. Entah lh aku pun tk thu kenapa..nk kata kerja banyak tk lh banyak sangat, oleh kerana mood tkde sebab tue apa yang aku buat pun aku tk faham....kelakar kn!.

Kadang-kadang nak buat macam nk buat selambe...je, tapi fikiran nie melayang-layang. Sensitif sesangat pun ye, hati tak berapa tenteram, kepala runsing. mungkin kena cuti kot....hahaha...kalau aku cuti macam mane pulak ngan kerja aku sapa nk tolong satle kn.. Kalu dulu lain lh ade lagi seorang pembantu tadbir. Lepas nie kalau jadi bulan April, unit aku akan buat kursus penyelenggaraan kenderan kepada pemandu dan pegawai. Dengan cara aku menyibukan diri sahaja lh aku dapat melupakan apa yang melayang difikiran aku nie yang entah apa-apa entah. InsyaAllah jugak kami akan diberi elaun semasa kursus tersebut, Alhamdulillah...syukur kpdMu Ya Allah.

Manusia nie mesti tk lari dengan masalah kn. Walau dimana sekalipun kita pergi masalah itu tetap ikut kite. Sampaikan boleh jadi buntu tk thu nak buat macam mane lagi, walau pun macam-macam nasihat kawan-kawan beri. Aku juga tahu tkde masalah yang tkde jln penyelesaian mesti ade. Betul kata Ustaz Firuz (kalau aku tak silap lh namanya) ada hikmah disebalik ujian yang Allah berikan kepada seseorang itu tapi kita tak thu apa hikmahnya. yang kita nie sentiasa berdoa siang malam, mulut tak henti-henti meminta pertolongan dariNya tapi tiada hasil jugak. So, sebagai manusia yang kuat dan tabah, mesti sabar dengan ujian Allah, Allah itu Maha Pengampun dan penyayang. InsyaAllah kerunsingan aku nie akan berakhir dengan kebahagian. Ya Allah aku mohon padaMu engkau kuatkn hatiku, berikanlh aku kesabaran agar aku dapat menempuh dugaanMu ini dengan hati terbuka dan Redha, Aminnn...



2 comments:

Cik Senyum (CS) said...

Cik Senyum pun selalu macam tu dulu2. Lepas tu Cik Senyum disahkan positif... positif apa ye?? Tunggu....

reena said...

TAK SABAR RASENYE NK TUNGGU...CICITE LH...