Wednesday, December 12, 2012

Dah Besar Anak Mama

Dah besar anak aku....masa usia 5 bulan, berat dah 7.58kg dan dah boleh golek sana sini. Kalau masuk woker agaknya satu rumah dia round. Tangga memang kena di pagarlah siap-siap. Inilah wajah anak aku sekarang....comel tak? comel kan..hihihihi...


di bawah ni pulak gambar malam tadi aku snap. Ahmad Khalis keletihan bermain dan sekarang usianya masuk 6 bulan...


Di bawah ini gambarnya masa dia main mainannya sehingga penuh muka dengan air liur..


Inilah putra kesayangan beta Ahmad Khalis. Buat masa ni dialah yang meriuhkan rumah dengan suaranya, bila Rayyan dah besar nanti lagilah riuh rumah. Memang seronok bermain dengan bayi masa usia begini. Sikit demi sedikit dia pandai melakukan sesuatu dan menonjolkan kebolehannya serta pelbagai kerenahnya yang comel bangatttt.....yang membuatkan orang geram padanya.

Ada pada satu hari kalau tak silap aku hari sabtu lepas (7.12.12), aku tidurkan dia atas tilam bujang di bawah dengan siap dikepung bantal di bawah tilam. Dua kali aku masuk bilik jenguk dia dan dia masih tidur pada posisi yang sama. Tiba-tiba tidak lama kemudian aku terdengar suara dia dalam bilik dan aku pun tengoklah....masyaallah, anak aku golek-golek sehinggakan dia tersepit antara tilam dengan bantal dan bakul baju. Khalis! khalis! bila aku angkat dia, dia senyum gembira apabila melihat mamanya. Sebelum ni pernah golek-golek sehingga terjatuh dari tilam dan sebab tulah aku kepung dengan bantal supaya taklah jatuh ke lantai yang tak berapa tinggi tu. Itulh dia ragam Ahmad Khalis.

silalah comment post ini...

No comments: