Wednesday, June 20, 2012

Check Jalan Dah Buka ke Lom??

Semalam (19 Jun 2012) aku diarahkan oleh misi Klinik Bandar Penawar ke Hospital Sultan Ismail. Nasib baik aku tak terlambat memberitahu suami aku kalau tidak spalah nak bawa aku pergi hospital....

Kalau tidak silap aku kitaorang gerak dari rumah jam 9.00 pagi dan sampai lebih kurang jam 10.00 pagi lebih sikit. Aku sampai je di hospital, daftar dan tunggu giliran. Masa tunggu giliran punyalah lama sebab katil yang ada di bilik saringan tue tak banyak. Doktor pulak hanya 2 orang sahaja lelaki pulak tue. Tapi nasib aku baik ada seorang doktor perempuan datang dan dia yang check aku. Aku ucap syukur Alhamdulillah doktor perempuan. Bila dia check dan check, didapati aku masih belum ada jalan lagi...sakitnya bukan kemain lagi hanya Allah je yang tahu.

Ha...bila dah satle check kena tunggu kat luar, tunggu report dari doktor. Masa tunggu report doktor masyaAllah punyalah lama kalau tak silap aku hampir jam 4.00 petang. Tunggu punya lama, doktor suruh balik dan 21 Jun 2012 datang lagi (esok). Kalau aku tak silap dengar esok dia nak masuk ubat, kalau tak bersalin pun kena datang jugak.

Sehingga sekarang nie aku masih belum ada tanda yang aku nak bersalin. Aku risau jugak. Cuma bila aku berjalan aku ada rasa sakit. Aku harap-harap sangat malam ni sudah ada jalan terbuka atau pun dah ada gesa nak beranak senang sikit esok pergi hospital takyahlah masuk ubat. Betul tak?  hehehehehe......

Kawan-kawanku yang sekerja aku mohon maaf ye atas segala salah silap ku pada korang semua. Doa-doakanlah aku dan baby selamat ye. Berita selanjutnya akan diberitahu nanti. Tungguuuuuuuu.......

silalah comment post ini...

No comments: