Wednesday, May 9, 2012

BSP

Sekarang nie 2 minggu sekali aku dah kena ambil darah BSP. Darah BSP nie hanya bagi ibu-ibu yang disaspek ada kencing manis sahaja. Satu hari 4 kali kena ambil darah, 8pg, 12t/hari, 6ptg dan 9mlm. Pastikan bacaan gula darah tidak lebih daripada 7, kalau lebih 7 pasti compem ada kencing manis. Inilah yang aku takut sangat. Setakat nie alhamdulillah bacaan gula darah aku ok. Harap-harap biarlah sampai aku selamat melahirkan babyku gula darah aku ok.

harap-harap jugak ini adalah kerana alahan semasa aku mengandung sahaja. Aku nak aku dan babyku sihat tiada penyakit sehinggalah kami tua nanti. Janganlah ia merebak keseluruhan keturunanku Ya Allah.

Pada 22 mei 2012 nie aku kena jumpa doktor pakar kencing manis pulak di klinik Bandar Mas. Sebelum jumpa doktor pakar tue 21 mei 2012 nie aku kena buat BSP dulu. Errrmmm....sapa yang senasib macam aku pasti korang tahu apa yang aku citekan nie. So, selamatlah aku mendengar ceramah daripada doktor pakar nanti. Bagi ibu-ibu hamil di luar sana yang disaspek atau memang ada kencing manis nie, kawallah pemakanan anda ye ambillah diet yang seimbang (ingat utk diriku jua).

silalah comment post ini...

No comments: