Thursday, March 17, 2011

Sejuknye....

Cuaca hari ni sejuk bangat...pagi2 lagi dh hujan. Alhamdulillah Allah melimpahkan hujan rahmat di muka bumiNya ini. Pergi kerja pagi td pun drive kereta berhati2, jalan licin lh kta kn.. klu tk nk belumba sesaje, lepas tue kne saman.hahaha..padankn muka sendiri...

Nasib baik lh minggu nie bos aku tkde so, dpat lh aku parking bawah bumbung tempat parking bos aku tue...klu tk, mandi hujan lh gamaknye pagi2 nie..mne tknye kereta parking kat luar bawah pokok.... dlu sebelum ada isu parking utk pegawai2 atasan nie.., boleh lh dapat parking kt dalam pagar walau pn tkde bumbung tp dekat ngan bangunan tpt kerja lari 2,3 langkah je dh sampai...tp sekarang sbb aku nie bukan pegawai gred sme mcm diorg tue dpt lh parking kat luar pagar, klu hujan dn tkde payung memang lencun lh sampai dlm bangunan...

Hihihi...bukan kisah parking aku nk cte sbnrnye...just utk menyedapkn lg cerita aku nie je....

Bab kerja pulak, kerja bertimbun nie nk kne siapkn tp, tak tahan ngan sejuk sesangat kat dalam opis nie. Nak menaip pun jadi lambat dibuatnye.Sekejap sekejap gosok tangan bg panaskn tangan... Duduk pun macam kat rumah, buat kerja sambil bersila atas kerusi...mungkin memang dh adat orang melayu suka duduk bersila kot, kaki mesti naik atas kerusi bersila dan menaip buat kerja. nasib baik tempat krje aku nie dapat kerusi yg best (boleh lh dr tak de kn..) tue yg selesa bila buat kerja sambil bersila serta menyandar...lg pulak komputer aku mengadap dinding..lagi lh best..hari2 ngadap dinding je..wah! selesa gitu...

Walau pun sekarang nie, hujan dh berhenti tapi cuaca masih lg sejuk..lagi pulak kt opis aku nie guna aircond yg memang dh tk leh nk ubah slow ke sederhana ke...cma boleh on atau opff je...klu di offkn takut aircond melelh pulak so, nk tk nk tagak aje lh... Sejuk2 jugak nie, perut pn dh berirama..lagu apa pun aku tk tahu..mne lh kwn2 aku nie tk balik2 lg dr beli makanan, cepat lh korang oi....

No comments: