Monday, March 18, 2013

Pengotor atau Tabiat???

Hobi atau tabiat? Hobi dan tabiat sama tak?. Hobi, apa aktiviti yang kita suka lakukan. Tabiat, tingkah laku seseorang yang kerap dibuat. Betul ke definisi yang saya berikan ni, kalau salah sya minta maaf lh ye, adik baru nak belajar, tolonglah ajarkan.....hihihihi.....

Macam man pulak dengan pengotor atau tabiat? Adakah sama?. Pada sya, tabiatnya yang kurang menyenangkan dan membuatkan dia digelar pengotor, betul tak?. Sebagai contoh:

" Tidak mengepam plash selepas membuang hajat". 

Adakah ini tabiat dan pengotor? Pada sya, ini adalah tabiatnya yang memang suka tidak mengepam plash atau simbah air selepas buang hajat besar, secara tak langsung orang macam ni dipanggil pengotor!!.

Apa pandangan anda pulak?

Ish! Ish! Ish! Kalau anda nak tahu kejadian ni si pelakunya adalah seorang WANITA! Sungguh memalukan kaum wanita sahaja. Si pelaku memang tidak dapat dikenalpasti tetapi kanya berlaku di tandas wanita. Kejadian ini bukan sekali je berlaku tetapi banyak kali berlaku.

Difikiran berligat berfikir siapakah orangnya?. Kalau orang luar, tetapi perkara ni terjadi pagi2, belum ramai orang masuk. Entahlah malas nak menyerabutkan kepala otak. Dah besar, sepatutnya dah boleh fikir sendiri apa perlu buat.

So, kawan2 di luar sana, janganlah sampai orang menggelar anda PENGOTOR??Lagi2 kita seorang wanita, perlulah menjaga kebersihan ye....tabiat sedemikian tak perlu dicontohi ye....

silalah comment post ini...

No comments: