Friday, May 18, 2012

Terasa hati cek!

Salam semua....sorylah ye kebelakangan nie aku buzy dan tiada mood nak menaip. Hari nie baru ada mood nak menaip blog. Cite yang aku nak kongsi nie berlakunya semalam.

Hati nie adalah terasa sikit dengan ada seorang mamat nie. Aku dah bagi tahu dia dah lama dah tapi sampai laaaa......tak dibuatnya. Tiba-tiba semalam dia terlebih rajin dan dia pun buatlah keje yang macam aku minta tolong tue tapiii.......bukan aku punya dia buat, dia buat yang orang lain punya. Kecik hati cek! selama nie aku minta tolong dia buat tak endah je......pakkal je perut aku nie dah besar, tak larat nak naik turun tangga. Kalau larat aku tak mintaklah tolong ngan ko!.

Muka dia boleh selambe jeee....takde rasa bersalah langsung. Aku pun malas nak cakap banyak sekarang. Aku rasalah mamat nie lebih suka bekerja dengan orang lain dari kami kot. Aku tengok caranya pun dia lebih rajin buat keje bila orang lain arahkan tapi bila kami arahkan rela terpaksa je dia buat. Keje yang dia buat macam orang tak ikhlas ada saje yang tak kena. Apa yang tak kena tue korang paham-paham ajelah bila orang tolong tak ikhlas kan!.

Dalam keadaan aku sekarang nie nak tak nak aku terpaksa terima je. Keje tue terpaksalah tunggu aku lepas bersalin nanti agaknya baru buat sebabnya semuanya nak tunggu aku yang buat. Takpalah apa boleh buat dah takdir aku, terima je.

Kalau boleh lepas naik bersalin nanti dah tukar mamat baru dan harap-haraplah boleh diharap. Tak syoklah buat keje ngan orang macam mamat nie.

Aku inginkan aku happy bila aku pergi keje......tolooooooonglah Ya Allah!

silalah comment post ini...

No comments: