Thursday, July 7, 2011

Selera Bertambah

Hari nie selera aku bertambah sampai makan berlebih-lebihan. Selalunya aku akan makan sekali je tp, entah kenapa bila sebut je makanan tue macam nak makan pulak. hehehee.....Hari nie aku bawak bekal nasi lauk ikan sembilang asam pedas....sedap....yam..yam... Itu yang membuatkan selera bertambah sampaikan nak makan lempeng cicah asam pedas pulak. Aku makan lempeng time rehat kol 1 ptg. So, petang nie kalau aku jadi ngayuh basikal tak lah lapar sangat...sebelum nak ngayuh mestilah ada tenaga..kalau tak, haaaa...semput!!!!!!

Mudah-mudahan berat badan aku nie tak lah naik sangat...kalau naik susah jugak aku nanti. Dah satu hal pulak nak berdiet. Keturunan aku ada yang berbadan besar, takmustahil badan aku pun boleh besar. So, sebelum aku jadi besar, knelh makan makanan yang seimbang dan tak belebih-lebihan sangat. 

Bak pepatah kata orang, kalau tengah ada selera, makan lh apa yang nak dimakan. Tapi kne beringat lh...nanti kalau sakit diri sendiri yang merana dan menyusahkan orang lain pulak...So, beringat-ingatlh ye kengkawan kalau nak makan tue...kalau nak diet pastikan dapat nasihat Doktor terlebih dahulu...

No comments: