Wednesday, June 15, 2011

Tunggu Giliran

Assalamualaikum...

Tiba-tiba tercetus pulak idea di kepala nie nak cite kat korang pasai tunggu giliran. Bukan sahaja pergi pejabat pos, bank, parking, interview kne tunggu tau...tapi nak makan pun kne tunggu giliran. kalau kat restaurant dah semestinya walaupun pelanggan tak lh ramai mana pun tapi tunggunya macam tunggu orang nak bersalin. Rasenya nasib-nasib kadang-kadang sedap kadang-kadang tak sedap langsung. Setuju tak?


Sebenarnya aku nak cite kat korang tentang tunggu giliran nak makan kat opis aku nie...yelh kan pantrynye kecik tak muat duduk ramai-ramai, nak duduk kat tempat orang makan mesyuarat malu pulak terang-terangan nanti orang lalu-lalang nampak pulak muke kami nie yang cun melecun...hehehe...kalau korang nak tau kami lh contoh-contoh pekerja cemerlang..ceh! angkat bakul sendiri pulak....hehehe...itu pun orang tak nampak lagi..:(:(:( keciwa...

Lagi satu kn aku nak cite kat korang pasai tunggu giliran kat bank. Satu hari tue aku pergi lh bank. pelanggannya tak ramai kalau tak silap, aku orang yang ke dua. Tapi dia punya tunggu sampai aku naik berang dibuatnya...depo ingat aku nie tak de kejo lain agaknya nak duduk kat bank sampai ke petang. yang buatkan sakitnya hati nie orang bank tue boleh dok berbual ngan pelanggan di depan dia tue...tangan sekejap jalan sekejap berhenti...tension makcik. Kalau pihak bank tue sediakan peti cadangan dah lama aku beri cadangan....geram tau. Memang lh sabar tue separuh daripada iman tapi kalau dh berjam-jam menunggu sape boleh tahan...sendiri mau ingat lh beb!!!

No comments: