Tuesday, February 22, 2011

Menyelam sambil minum air

Hi! kite jumpa lagi di lain cte pulak ye. Kali nie kisah aku menyelam sambil minum air. haaa...korang rse cite ape??? ala...lambat lh nk teka2 nie kn..

Ok lh..pada 18 hingga 20 Februari 2011 yg lepas aku g kursus di Pulau Langkawi. pada mulanye aku mcm tk percaya yg BOS aku tue ajak aku n akma (Kwn sekerje) pergi sekali. Sebenarnye ada Mesyuarat MEKADA (klu korang kje Audit tau lh kot apa jadahnye MEKADA tue) tetapi urusetia buat kursus skali so pekerja bwhn dapat lh itut skali...Terima kaceh lh Bos krn bawa kami...huhuhuhu...

Masa kat langkawi punyalh ligat aku n kwn aku tue, mne tidaknye lps siang tue berjalan di tpt gamat, pantai chenang dan kain batik naik bas, lps mkn kiteorg berjalan kaki plk g dataran helang...Ya Allah..mcm org jakun plk...hehehehe......kiteorg mesti mengambil kesempatan yg ade, betul tk?. Rugi lh klu dh sampai duduk dlm bilik hotel je (de Baron Resort)...:( tk seronok. Klu ikut jadul hari sabtu tue padat ngan program ceramah tp oleh krn semua nk berjalan2 so semua topik dpt dihabiskn pd sblh pagi, lps tue trus g jalan2...janji bayar RM2 je, tp olh krne sewa bas mahal sgt..4 Jam RM400, Klu nk teksi plk 4 jam RM100, cekik darah betul padahal bukannye jauh2 sangat tempatnye so nk tk nk bye je ler....

Esoknye pulak pada sblh pg ade mesyuarat, lps mesyuarat g lawatan projek lembu..nk g tempat projek tue kne jalan kaki sbb bas tk leh masuk. Mase g tue ramai lh yg jalan kaki tp, mse balk semua naik krete. Lebih kurang 500 meter tau kteorg jalan..terbakar lemak2 dlm badan nie...dh lh mlm semalam g dataran helang pn berjalan kaki, mmg boleh kurus...korg byk kn, byg tau! naik teksi je RM6 tptnye pn bkn jauh sgt jalan kaki dh sampai aku rse tk sampai pn 10 km. Klu korang g sne pn aku rse korang lebih suka berjalan kaki...lain lh g tempat yg jauh2, jenuh plk klu nk jln kaki..nnti tercabut plk lutut kaki tue...hehehe...memang seronok na..

Sebelum blk tue aku ngn kwn tue ngecek ngan Penolong Bos aku nk naik Cable Car..teringin sgt nk naik...plk tu Bos aku dh belanja aku n akma byrn naik Cable Car sorang RM15. Tue pn aku rse sbb ada pertalian darah klu tk byr lh ko sendiri..huhuhu... Tq Bos!. Kecek punya kecek akhirnye berjaya di pujuk..dpt lh kami naik Cable Car tue...aku ingat aku ngan akma je nk naik rupa2nye penolong bos aku pn naik jugak...hahaha....malu kot nk cakap lain lh mcm kami nie samprono je...kihkihkih....Tkpe2 yg penting hajat kami tercapai...Yahooo!!!! Jom kite layan gambar smse kami kt Pulau Langkawi utk kongsi pengalaman. Zazzzzzzzz.........






No comments: